Skontaktuj się z nami telefonicznie: 502 132 765 lub 507 128 762
chwilowki

 

W marcu Tygrysy nadal pozostawały w tematyce wody - przeprowadzały doświadczenia związane z topnieniem śniegu, barwiły także wodę z użyciem różnych substancji, poznały również zjawisko tęczy. Tygrysy poznały także świat mórz i oceanów, bawiły się w piratów – samodzielnie wykonały pirackie czapki i poszukiwały zaginionego skarbu. W miesiącu marcu witaliśmy też długo wyczekiwaną wiosnę. Poznaliśmy wiosenne kwiaty i ptaki przylatujące z ciepłych krajów oraz zwierzęta i kwiaty, które można spotkać na łące. W naszej Sali założyliśmy też hodowlę kwiatów- posadziliśmy kwiaty oraz rzeżuchę.

 

Początkiem marca świętowaliśmy Dzień Pizzy. Z tej okazji przedszkolaki wykonały pyszną pizzę, którą później ze smakiem zjedliśmy. 8 marca świętowały natomiast kobiety i dziewczynki. Chłopcy z grupy Tygrysy samodzielnie wykonali piękne kwiaty, które w tym dniu wręczyli paniom nauczycielkom oraz dziewczynkom z grupy.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIde1336f487b

 

 

 

Wiosna, Wiosna”

 

 

 

Wiosna, Wiosna, urodziły się motyle.

 

Wiosna, Wiosna, tęczą wita nas.

 

Wiosna, Wiosna, przeleciało ptaków tyle.

 

Wiosna, Wiosna, to słoneczny czas.

 

 

 

Tęcza nad łąką”

 

1.Ogromna chmura zakryła słońce

 

lecą na ziemię deszczu kropelki

 

mokną biedronki, mokną zające

 

małym ślimakom mokną muszelki

 

 

 

Ref. Tęcza, tęcza jaka ładna

 

błyszczy w górze kolorami

 

weźmy wszyscy się za ręce

 

namalujmy tęczę sami

 

 

 

2.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce

 

wpadło na łąkę tyle promieni

 

patrzą biedronki, patrzą zające

 

to kolorami tęcza się mieni

 

 

 

Ref. Tęcza, tęcza...

 

 

 

 

 

W marcu przedszkolaki wykonały następujące prace plastyczne:

 

  • hiacynt- dzieci pomalowały farbami łodygę i liście, kwiat odbijały za pomocą korka

  • zajączki z rolek po papierze toaletowym- dzieci na początku pomalowały rolkę papieru. Po wyschnięciu naklejały uszy z łyżki plastikowej, oczy, nos, wąsy, zęby.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId32923863de

 

Początkiem marca w naszym przedszkolu odbył się Dzień Pizzy podczas którego ,, Pszczółki" wykonały pizzę . Dzieci z pomocą nauczyciela wykonały ciasto drożdżowe, na które nałożyły kiełbasę, kukurydzę, ser. Po upieczeniu wszystkie ,, Pszczółki" degustowały pizzę.

 

W marcu rozpoczęliśmy zajęcia od wyjaśnienia przysłowia ,, W marcu jak w garncu", poprzez uświadomienie dzieciom zmian zachodzących w przyrodzie wiosną. ,, Pszczółki" wykonały marcowy garnek i umieściły w nim wszystkie elementy pogody marcowej. Dzieci miały również możliwość wykonać w grupach parasole- każda grupa wykonała je inną techniką.

 

Podczas zajęć porównywaliśmy pory roku zimę i wiosnę, wskazywaliśmy cechy jakie je charakteryzują na podstawie własnych doświadczeń jak i plansz przygotowanych przez nauczyciela. Dzieci poznały nazwy wiosennych kwiatów i ozdobiły swoją salę wykonując dwie prace plastyczne przebiśniegi i żonkile.

 

Kolejny tydzień jest poświęcony zwierzętom mieszkającym nad wodą. Po wysłuchaniu wiersza N. Usenko ,, Wodne stworki", rozpoznawaliśmy różne środowiska wodne i zwierzęta je zamieszkujące. ,, Pszczółki" podczas tego tygodnia po wysłuchaniu bajki ,, O rybaku i złotej rybce" stworzyły swoją własną złotą rybkę, która będzie spełniać ich życzenia.

 

Podczas Pierwszego Dnia Wiosny dzieci po śladach miały trafić do obrazków przedstawiających symbole wiosny ( bociana, żabkę, krokusa, słońce). Pani Wiosna zostawiła przedszkolakom list z różnymi zadaniami do wykonania. ,, Pszczółki" ochoczo zabrały się do pracy i wykonały wszystkie powierzone im zadania. Na zakończenie dzieci pokolorowały Panią Wiosnę.

 

Ostatnie dwa tygodnie marca to tematyka poświęcona Wielkanocy. ,, Pszczółki" poznały pacynkę ,,Zajączka Wielkanocnego", przewodnika po tradycjach Świąt Wielkanocnych. Każdy z przedszkolaków miał okazję wykonać zajączka i nakleić elementy które się z nim kojarzą.

 

Zajączek przygotował dla dzieci niespodziankę, polegającą na odszukaniu w sali ukrytych niespodzianek ( pisanki, kurczaki, cukrowe baranki, czekoladowe zajączki, kwiatki).

 

W marcu odbyły się dwa ważne wydarzenia Wielkanocne Warsztaty podczas których powstały piękne ozdoby świąteczne. Wszystkim rodzicom dziękuję za przybycie i za pomoc w posprzątaniu naszej sali. Dzień po warsztatach pojechaliśmy autokarem do Miejskiego Centrum Kultury na spektakl ,, Roszpunka".

 

PIOSENKA

 

 

 

,,Wiosna wita nas"

 

Płynie, płynie woda,

 

szumi, szumi las.

 

Rośnie, rośnie trawa.

 

Wiosna, wita nas.

 

Lecą, lecą ptaki,

 

wracają do gniazd,

 

rozkwitają ptaki.

 

Wiosna, wita nas.

 

 

 

 

 

,,Jajko"

 

Małe jajko, małe,

 

caluteńkie białe.

 

Wezmę farby nowe,

 

pięknie kolorowe.

 

 

 

Ref. Tu kropka, tam kreska,

 

pisanka niebieska,

 

tu kropka różowa,

 

pisanka gotowa.

 

 

 

Małe jajko, małe,

 

dziś jużnie jest białe.

 

Ma ubranie nowe,

 

piękne, kolorowe.

 

Ref. Tu kropka, tam kreska...

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId1b91f03d87

 

 

Początkiem marca tematyka naszych zajęć poświęcona była zwierzętom. Zastanawialiśmy się jak nazywają się przedstawione na przyniesionych przez Panią fotografiach zwierzęta, naśladowaliśmy odgłosy przez nie wydawane. Wykonaliśmy dwie prace plastyczne: szare słonie malowane gąbką maczaną w farbie oraz sowy. Nauczyliśmy się również piosenki o zwierzątkach pt. „Hej zielona żabko”. 
Cały kolejny tydzień rozmawialiśmy o dinozaurach, oglądaliśmy zdjęcia tych prehistorycznych zwierząt, zastanawialiśmy się czemu już ich nie ma na Ziemi. Cała grupa Biedronek wykonała wspólnie dwa dinozaury wyklejając  je kawałkami tektury. 

 

Nadchodząca wiosna była naszym kolejnym tematem. Biedronki z radością obserwowały zmiany zachodzące w przyrodzie, wypatrywały słoneczka i pierwszych wiosennych kwiatów. Wykonaliśmy żonkile a także bazie rosnące na wierzbie.

 

22 marca w naszym przedszkolu odbyły się warsztaty wielkanocne. Biedronki, wspólnie z rodzicami, robiły palmy , papierowe koszyki wielkanocne oraz jajka na patyczku ozdabiane kaszą gryczaną.

 

Ostatni, przedświąteczny tydzień marca poświęcony był tematyce wielkanocnej. Przedszkolaki dowiedziały się co znajdziemy w wielkanocnym koszyczku, z czego zrobione są pisanki, a także ozdabiały kolorowe jajka z których wyskakuje wielkanocny kurczaczek.

 

Piosenka „Hej zielona żabko”

 

Hej zielona żabko, miło poznać Cię,

 

Ładnie sobie skaczesz, skakać naucz mnie.

 

Hej złota rybko, miło poznać Cię,

 

Ładnie sobie pływasz, pływać naucz mnie.

 

Hej żółta pszczoło, miło poznać Cię,

 

Ładnie sobie fruwasz, fruwać naucz mnie.
 
View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId78a6aad8bc

 

Przedszkolaki na dodatkowych zajęciach plastycznych w lutym wykonały następujące prace plastyczne:

 

  1. ,, Płatki śniegu"- na kartkę z bloku technicznego trzeba było nakleić pociętą taśmę malarską i stworzyć swój własny wzór płatka śniegu. Następnie kartka była włożona do środka pudełka, na płatki śniegu przedszkolaki nakładały kropelki farby niebieskiej w różnych odcieniach. Kolejny etap to poruszanie pudełkiem do którego były włożone szklane kulki, które za pomocą ruchów dłoni dzieci rozprowadzały farbę. Ostatni etap to wyłożenie kartki z pudełka i odklejenie taśmy.

  2. ,, Rozdmuchane obrazki"- dzieci same nakładały odrobinę farby w różnych kolorach a potem rozdmuchiwały ją za pomocą słomki. Po wyschnięciu pracy na następnych zajęciach przedszkolaki obrysowywały markerem powstałe plamki, a następnie wymyślały co z nich powstało i dorysowywały brakujące części lub je naklejały.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId4edc3283d2

 

Podczas styczniowych i lutowych zajęć muzycznych dzieci poznały nowe zabawy muzyczno-ruchowe: „Jadę, jadę” i „Do góry i na dół” kształtujące przede wszystkim reagowanie na tempo w muzyce. Podczas zajęć rozmawialiśmy o karnawale, o sposobach jego obchodzenia. Tańczyliśmy także sambę na gazecie do znanej piosenki „Samba de Janeiro”. Dzieci miały także okazję wykonać instrumentalizację do utworu „Nad pięknym modrym Dunajem”. Dzieci poznały także zabawę logorytmiczną „Chuchuua” kształtującą reagowanie na słowne polecenia w rytm muzyki. Na zajęciach rozmawialiśmy także o tempie i głośności w muzyce, dzieci grały na dzwonku – bardzo szybko i głośno, a także uczyły się ciszy podając sobie dzwonek z rąk do rąk, by on nie zagrał. Słuchając fragmentów utworów szybkich i wolnych dzieci wykonały prace plastyczne malując to, co usłyszały, następnie omawiały, które elementy malowały podczas szybkich fragmentów, a które podczas wolnych.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId44ca98a499

W pierwszym tygodniu lutego mówiliśmy o tym jak płynie czas, zastanawialiśmy się co następuje po nocy, czym charakteryzuje się dzień a czym noc… Żółtymi skrawkami papieru wyklejaliśmy kontury słońca i księżyca, a następnie nocne niebo ozdabialiśmy gwiazdkami, a słoneczko zyskało promienie.
Cały kolejny tydzień przygotowywaliśmy się do balu karnawałowego. „Biedroneczki” poznawały karnawałowe atrybuty: balony, stroje karnawałowe, a także przygotowaliśmy kolorowe maski, które dzieci same pokolorowały oraz ozdobiły cekinami i piórkami.  A 8 lutego nadszedł długo oczekiwany dzień balu, pięknie przebrani wspólnie z innymi grupami tańczyliśmy i braliśmy udział w zabawach.
Kolejny tydzień poświęcony był tematyce kosmosu. Oglądaliśmy plakaty przestawiające układ słoneczny, rakiety kosmiczne, zastanawialiśmy się kim jest astronauta… Każdy przedszkolak z plamy farby wykonał swojego własnego ufoludka.
Ostatni tydzień lutego poświęcony był sportowcom i sportowi. Mówiliśmy o różnych dyscyplinach sportowych, znanych nam sportowcach a także aktywnościach ruchowych w których uczestniczą dzieci. Za pomocą pędzla i farba kolorowaliśmy piłki, a także stworzyliśmy kolorową, grupową piłkę zamiast pędzli używając paluszków.
 
 
View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId21d11b6211
 
Piosenka:
Jedzie pociąg, jedzie pociąg
A w pociągu dzieci
Jadą, jadą na wycieczkę
Słonko jasno świeci
Pierwszy wagon hop
Drugi wagon tup  tup
Trzeci wagon klap klap klap
Pociąg jedzie w świat!!!
 
 
 

 

 

Miesiąc luty rozpoczęliśmy od zwiedzania przedszkolenj łazienki, nazywania urządzeń i sprzętów. Rozmawialiśmy na temat higieny i czystości- bardzo ważne było uświadomienie dzieciom znaczenia wody w czynnościach higienicznych i porządkowych. Przedszkolaki uczestniczyły w scenkach sytuacyjnych, które polegały na zrozumieniu, że nie wolno się dzielić swoimi osobistymi przyborami toaletowymi z innymi. ,,Pszczółki" rozmawiały na temat wiersza M. Strzałkowskiej ,, Na zdrowie". Dzieci poznały różne specjalizacje lekarzy ( stomatolog, pediatra, laryngolog). Przedszkolaki wypowiadały się na temat choroby, uczestniczyły w odgrywaniu scenek dramowych ,, U lekarza". W lutym mieliśmy możliwość uczestniczenia w ,, Balu karnawałowym". Dzieci dzień wcześniej pomagały w ozdabianiu sali i przygotowały maski karnawałowe. 14 lutego w naszym przedszkolu ,, Pszczółki" rozmawiały o miłości i przyjaźni. Powstały w tym dniu piękne serca walentynkowe, które dzieci wręczyły swoim rodzicom, w dowód miłości.

 

Kolejny tydzień jest związany z pojęciami matematycznymi. Dzieci uczestniczyły w segregowaniu pasków na długie, krótkie. Brały udział w zabawach w ,, Przeciwieństwa" (z wykorzystaniem obrazków i wiersza T. Fiutowskiej Przeciwnie), ,,Kto jest wysoki, a kto niski"?, ,, W przymierzalni"- dostosowanie ubioru do wzrostu dziecka, ,, Ciężkie i lekkie przedmioty". Jako podsumowanie tygodnia była zabawa muzyczna ,, Miś i laleczka" podczas której dzieci naśladowały postacie z piosenki. Dziewczynki były laleczkami, chłopcy misiami.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId7325b153ec

 

 

Szczotka, pasta, kubek Miś z laleczką

 

 

 

Szczotka, pasta, kubek, ciepła woda, Miś z laleczką podskakują tak: raz i dwa.

 

tak się zaczyna wielka przygoda. Gdy poleczkę wytupują tak, wytupują tak:

 

Myje zęby, bo wiem dobrze o tym, raz i dwa! A laleczka tak się zaśmiewa, tak

 

kto ich nie myje ten ma kłopoty, się zaśmiewa tak: ha, ha, ha!.

 

żeby zdrowe zęby mieć, trzeba tylko chcieć. Miś z laleczką tańczą ładnie tak, tańczą
Szczotko, szczotko, hej szczoteczko, ładnie tak: raz i dwa.

 

ooo zatańcz ze mną, Już poleczka idzie składnie tak, idzie

 

tak w kółeczko, ooo w prawo, składnie tak: raz i dwa!. I my także tak,

 

w lewo, w lewo, w prawo, ooo po jedzeniu, spróbujemy tak, spróbujemy tak: raz i dwa!

 

kręć się żwawo, ooo w prawo, Czy poleczkę tak, wytupiemy tak,

 

w lewo, w lewo, w prawo, wytupiemy tak, raz i dwa!

 

ooo po jedzeniu kręć się żwawo, ooo.
Bo to bardzo ważna rzecz, żeby zdrowe zęby mieć.

 

 

 

 

 

W miesiącu lutym grupa „Tygrysy” poznała kolejny żywioł – wodę. Dzieci miały okazję poznać jej właściwości (smak, kolor, kształt) wykonując różnorodne doświadczenia. Tygrysy rozmawiały także o konieczności picia wody oraz jej korzyściach dla zdrowia. Przedszkolaki dowiedziały się także, na czym polega obieg wody w przyrodzie oraz jak powstaje deszcz – wykonaliśmy doświadczenie z użyciem gotującej się wody oraz lusterka, by zobaczyć jak skrapla się para wodna. W lutym poruszyliśmy także tematykę dbania o higienę. Dzieci wykonały kolejny eksperyment „uciekający pieprz”, by sprawdzić, że konieczne do mycia rąk jest mydło. Tygrysy rozmawiały o tym, jak dbać o swoje zdrowie i higienę, wykonały także wspólnie grupowy plakat „Dbamy o zdrowie” oraz pracę plastyczną „Moje przybory” przedstawiającą półeczkę w łazience. Podsumowując zajęcia dotyczące wody dzieci wykonały kolaże przedstawiające wodę w różnej postaci. Kolejnym tematem omawianym w lutym były marzenia. Dzieci miały okazję wypowiedzieć się, czym są marzenia oraz opowiedzieć o swoich, co także przedstawiły na pracy plastycznej wykonanej kredą – „Wyspa naszych marzeń”. Pozostając w tematyce marzeń dzieci tworzyły też własne złote rybki oraz dowolną techniką plastyczną przedstawiły swoje wymarzone zawody.

 

W miesiącu lutym miały także miejsce dwa ważne wydarzenia – Bal karnawałowy w przedszkolu oraz Walentynki. Podczas balu dzieci w pięknych kostiumach bawiły się wyśmienicie, tańcom i zabawom nie było końca. W Walentynki Tygrysy rozmawiały o miłości, jej okazywaniu oraz o osobach, których kochają. Łączyły w pary znane bajkowe postacie, nauczyły się walentynkowej piosenki „Małe serduszko” oraz wykonały grupową walentynkę wyklejając duże serce czerwonym papierem kolorowym i odbijając wokół niego swoje dłonie.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdca35f9ca6b

 

Piosenka „Kap, kap, kap”

 

 

 

1. Plusku - plusk - rzeka płynie,

 

prosto z gór ku dolinie.

 

Dokąd płynie? - Aż do morza,

 

mija miasta i bezdroża.

 

Ref. Do picia i do mycia,

 

dla roślin, kiedy pada.

 

Bez wody nie ma życia,

 

bo wszystko z niej się składa.

 

2. - Bęc, bęc, bęc - co tak stuka?

 

W szyby deszcz głośno puka.

 

Czym jest deszczyk? - Wodą z nieba,

 

kropelkami świat podlewa.

 

Ref. Do pica i do mycia…

 

 

 

 

 

Piosenka „Małe serduszko”

 

 

 

Ref. Małe Serduszko, a miłość wielka jest.

 

Małe Serduszko, dla Ciebie bije też.

 

Małe Serduszko, pokochaj je i Ty.

 

Bo to małe serduszko kocha Cię !!!

 

1. Mały, duży nie ważny wiek.

 

Wielka miłość dla Ciebie jest.

 

Ty i ja pokochajmy się

 

bo to małe serduszko wielkie jest

 

Ref. Małe serduszko…

 

2. Miłość, przyjaźń niech łączy nas.

 

Chcemy poczuć jej piękny czar.

 

Napełniamy uczucia swe,

 

bo to małe serduszko kochać chce.

 

Ref. Małe serduszko… /x3

 

Ref. Do picia i do mycia...

 

3. Kam, kap, kap – co tak kapie?

 

Chlap, chlap, chlap – kto tak chlapie?

 

Bul, bul, bul, bul – skąd te dźwięki?

 

O, już słyszę – to z łazienki!

 

Ref. Do picia i do mycia…

 

 

 

Jak co roku w styczniu przedszkolaki zaprosiły do przedszkola swoje BABCIE I DZIADKÓW. Wcześniej przez kilka tygodni przygotowywały wierszyki i piosenki aby jak najlepiej zaprezentować się seniorom. Goście nie kryli wzruszenia a prawie w każdym oku zakręciła się łza. Po występie przedszkolaki wręczyły przygotowane prezenty i zaprosiły na słodki poczęstunek. "To bardzo miłe spotkanie" dało się słyszeć przy pożegnaniu. Wszystkich serdecznie ściskamy i dziękujemy za tak liczne przybycie.

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId62f632bf46

W dniu dzisiejszym w naszym przedszkolu odbyła się, długo wyczekiwana, zabawa karnawałowa. Na balu pojawiły się księżniczki, motylki, pszczółki, strażacy, policjanci, smerfetki, spider meni, biedronki, mini i inni bohaterowie z kreskówek. Wszyscy pięknie wyglądali. Przedszkolaki bawiły się, tańczyły, a w przerwie zjadły pączki, bo dzisiaj tłusty czwartek, więc i tego smakołyka nie mogło zabraknąć.

Bardzo dziękujemy Panu Adrianowi Gibas za prowadzenie tej zabawy i świetną atmosferę. Profesjonalizm w każdym calu.

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIda0dec961c7

 

W styczniu przedszkolaki wykonały następujące prace na dodatkowych zajęciach plastycznych:

 

 

 

  1. Bałwanka w dwóch odsłonach.

    Pierwsza to postać bałwana którą trzeba było wyciąć i wykleić wydzieranką. Na koniec przykleić naszego bałwana do rolki papieru.

 

 Druga metoda polegała na pomalowaniu kółek, wyciętych z papieru toaletowego białą farbą.

 

Następnie przedszkolaki malowały guziki, nos, przyklejały oczy, szalik, kapelusz.

 

 2. Krajobraz zimowy przy użyciu sznurka.

 

Dzieci narysowały na niebieskiej kartce za pomocą białej kredy to jak wygląda zimowy

 

krajobraz. Potem ich zadanie polegało na wypełnieniu rysunku białym sznurkiem, tworząc

 

kontury.

 

 Wazon wypełniony kolorowym ryżem.Na pierwszych zajęciach dzieci farbowały ryż

    1. barwnikami spożywczymi. Musieliśmy odczekać i wysuszyć dokładnie nasz ryż, by potem stworzyć na następnym naszym spotkaniu przepiękne kompozycje w wazonach.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId95ede3d27b

 

 

 

Pierwszy tydzień stycznia to tematyka poświęcona kuchni. Dzieci na zajęciach poznały określenia związane z pracą kucharki oraz nazwy narzędzi pracy. Uczestniczyły w zabawach matematycznych polegających na porównywaniu wielkości, określaniu przeznaczenia naczyń. Pszczółki wykonały fartuszek potrzebny do pracy w kuchni i pomalowały farbami przedmioty potrzebne w kuchni.

 W drugim tygodniu rozmawialiśmy o zimie. Dzieci odbyły podróż do zimowej krainy, podczas której musiały się odpowiednio ubrać, poznały mieszkańców zimowej krainy – bałwanka, śnieżynki, jeździły na sankach, nartach, łyżwach. Na zakończenie stworzyliśmy zimowe krajobrazy. Dzieci na kartkę przyklejały drzewa a następnie każdy przedszkolak wybierał technikę wykonania swojej pracy. Można było przyklejać kuleczki białej bibuły, naklejać kawałki białej plasteliny, odbijać folię bąbelkową, naklejać kulki pokiestrowe.

 Rozmawialiśmy na temat wiersza ,, Bałwanki i sanki" D. Gellnerowej, podczas którego dzieci ćwiczyły umiejętność przeliczania, posługiwania się liczebnikami głównymi, utrwalania liczenia ze wskazaniem przedmiotu. Pszczółki w kolejnym dniu wysłuchały opowiadania W. Widłaka ,, Narty", po rozmowie na temat treści, wykonały pracę plastyczną – narciarza. Rozmawialiśmy również na temat bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.

Kolejny tydzień to tematyka poświęcona babci i dziadkowi. Wstępem do tego zagadnienia była rozmowa na temat babci i dziadka, ćwiczyliśmy rozwijanie umiejętności opisu, wskazywanie cech wyglądu osób bliskich. Rozmawialiśmy na temat opowiadania R. Jędrzejewskiej- Wróbel ,, Dziadek". Przedszkolaki 23.01.2018 zaprosiły swoje babcie i dziadków do przedszkola. Zaprezentowały wiersze i piosenki które nauczyły się na zajęciach z okazji ich święta.

 Następna tematyka zbliża nas do balu karnawałowego który odbędzie się 08.02.2018. Podczas tego tygodnia rozmawialiśmy o postaciach z bajki. Pszczółki po wysłuchaniu bajki o ,, Czerwonym Kapturku" pokolorowały postacie z bajki. Omawialiśmy sposób właściwego korzystania z książek, aby służyły nam jak najdłużej. Przedszkolaki wykonały na zajęciach plastycznych kolorowe zakładki do książki.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId36d6cba69c

 

Rozpoczynając Nowy Rok Tygrysy utrwaliły nazwy miesięcy, poznały tradycje związane z witaniem Nowego Roku oraz wykonały pracę plastyczną „Sztuczne ognie” poprzez stemplowanie rozciętą rolką po papierze toaletowym. W pierwszym tygodniu stycznia dzieci poznały także budowę Układu Słonecznego i nazwy planet, miały nawet okazję się w nie wcielić, a także wykonały własne modele Układu Słonecznego – z papieru i z plasteliny. W minionym miesiącu grupa Tygrysów przeniosła się także w świat starych zamków i rycerzy. Przedszkolaki wykonały piękne królewskie korony, obejrzały teatrzyk sylwet pt. „Ballada o uprzejmym smoku”, jak również wzięły udział w Turnieju Rycerskim. W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy o naszych rodzinach, a szczególnie o babciach i dziadkach. Tygrysy wykonały swoje drzewa genealogiczne oraz portrety babci i dziadka metodą płaskiego origami. Styczeń w naszej grupie był też miesiącem przygotowań do ważnego święta – Dnia Babci i Dziadka, który obchodziliśmy 22 stycznia. Tygrysy swoim występem umiliły ten dzień swoim dziadkom, wręczyły im także piękne, ręcznie robione, pachnące mydełka. W ostatnim tygodniu stycznia tematem przewodnim była obecna pora roku, czyli zima. Przedszkolaki określały jej charakterystyczne cechy, poznały zimowe zabawy i sporty, a także dowiedziały się, jak bezpiecznie korzystać z uroków zimy, bawiąc się na śniegu i lodzie. Pozostając w tematyce zimowej Tygrysy wykonały w grupach makiety zimowej polany z bałwankami ulepionymi z modeliny oraz wesołe bałwanki zrobione z płatków kosmetycznych.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdb665fa5148

 

 

Piosenka „Zimowe zabawy”

 

 

 

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha!

 

Ta zima wcale nie jest zła!

 

Tańczy śnieg wokół nas;

 

zimowych zabaw czas!

 

1. Para nart, kijki dwa,

 

gogle też narciarz ma.

 

Taki sprzęt, to nie żart:

 

narciarz biegnie już na start.

 

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha…

 

2. Co za wdzięk, co za styl,

 

łyżwa w przód, łyżwa w tył,

 

łyżwa w tył, łyżwa w przód…

 

Ale śliski jest ten lód!

 

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha…

 

3. Kulę tocz albo dwie,

 

może trzy… czemu nie?

 

Bałwan nos zimny ma:

 

to zupełnie tak, jak ja!

 

Ref. Hu, hu, ha! Hu, hu, ha…

 

 

 

Piosenka „Kochamy Was”

 

1. Czy wy wiecie moi mili czy wy wiecie

 

Ile babć i dziadków jest na całym świecie

 

Właśnie wielkie święto swoje dzisiaj mają

 

Więc wnuczęta im piosenkę śpiewać chcą.

 

 

 

Ref. Kochamy was, kochamy całym sercem

 

I radości chcemy dać wam jak najwięcej.

 

Nasze buzie uśmiechnięte

 

Dziś życzenia ślą przepiękne

 

Żyj babuniu, żyj dzidziuniu latek sto.

 

 

 

2. Babcia z dziadkiem czas nam ciągle umilają

 

Zawsze dla nas niespodzianek wiele mają.

 

Dziś w piosence miłość wielką wyrażamy.

 

Głośno teraz podziękować chcemy wam.

 

 

 

3. Babcia bardzo często mamę zastępuje

 

Zamiast taty dziadek wnukiem się zajmuje.

 

Bo rodzice cały dzień spędzają w pracy.

 

Babcia, dziadek za to zawsze mają czas.

 

 

 

Miesiące”

 

 

 

W ciągu roku, jak co roku,

 

Idzie miesiąc za miesiącem.

 

Idą zgodnie, krok po kroku,

 

Chłodne dni i dni gorące.

 

 

 

STYCZEŃ, śniegiem oprószony,

 

Kroczy dumnie jako pierwszy,

 

Bowiem został poproszony,

 

Aby raczył zacząć wierszyk.

 

 

Za nim idzie miesiąc LUTY,

 

Choć króciutki, to wesoły.

 

Ubrał ciepły płaszcz i buty,

 

Bo nie lubi chodzić goły.

 

 

 

MARZEC się pożegnał z zimą,

 

Teraz śmieje się radosny –

 

Skacząc żwawo, z dziarską miną,

 

Poszukuje w lesie wiosny.

 

 

 

KWIECIEŃ idzie mu z pomocą,

 

Zdobiąc grządki i rabatki,

 

Więc w słoneczku nam migocą

 

Tulipany oraz bratki.

 

 

 

MAJ się ubrał na zielono,

 

By w zielone grać z zającem,

 

I na łąkę umajoną

 

Zwołał wszystkie małe brzdące.

 

 

 

Tu czekają i czekają,

 

Aż nadejdzie CZERWIEC w lecie.

 

I już razem podążają

 

Po skąpanym w słońcu świecie.

 

 

 

Patrzą, a na skraju drogi

 

Siedzi LIPIEC na kamieniu,

 

Mokry brzuszek ma i nogi,

 

Bo się pluskał dziś w strumieniu.

 

 

 

SIERPIEŃ nigdzie się nie śpieszy.

 

Myśli sobie: „Gdy się skończę,

 

To nadejdzie złota jesień

 

I do szkoły pójdą brzdące.

 

 

 

Za nim biegnie krnąbrny WRZESIEŃ,

 

Bawiąc się z deszczową chmurą,

 

A pod pachą farby niesie,

 

By malować świat purpurą.

 

 

 

Po usłanych liśćmi drogach

 

Pan PAŹDZIERNIK dzielnie kroczy,

 

Choć wiatr wieje mu po nogach,

 

A deszcz pada prosto w oczy.

 

 

 

Lecz LISTOPAD go dogania

 

Zmarzniętego, z mokrą głową

 

I puszystą mgłą osłania

 

W czarną noc listopadową.

 

 

 

GRUDZIEŃ idzie zaś na końcu,

 

Wznosząc w górę mroźny wzrok.

 

I tak, miesiąc po miesiącu,

 

Mija nam kolejny rok.

 

W pierwszym tygodniu stycznia grupa „Biedronek” czytała bajki, opowiadała bajki, bajeczki, opowiadania- żyliśmy w świecie baśni… Rozmawialiśmy o naszych ulubionych bajkach, ich bohaterach, nauczyliśmy się piosenki o krasnoludkach.
W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy o zwierzątkach, które zimą bardzo potrzebują naszej pomocy- o zimujących w Polsce ptaszkach. Zastanawialiśmy się co zimą jedzą ptaki, jak możemy im pomóc zdobyć pokarm, czym jest karmnik. Każdy przedszkolak wykonał własnego ptaszka, które następnie umieściliśmy w wykonanym przez panie karmniku.
W styczniu obchodzimy Dzień Babci i Dziadka – z tej okazji kolejny tydzień był w całości poświęcony naszym najukochańszym babciom i dziadkom. Przedszkolaki wykonały kolorowe serca wyklejane plasteliną i dekorowane brokatem, a także bardzo chętnie pozowały do zdjęć, by wręczyć dziadkom kalendarze ze zdjęciami wnuków oraz kolorowe laurki.

Nasza grupa poznała również zabawy na śniegu, zastanawialiśmy się co można robić zimą na podwórku, do czego służą narty i sanki a do czego łyżwy. Kolorową kredą kolorowaliśmy wizerunek narciarza i wspaniale bawiliśmy się cieczą nienewtonowską, która doskonale imitowała śnieg.

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdf76e504383

 

Wszystkim rodzicom, dzieciakom i uczestnikom warsztatów bardzo dziękujemy za mile spędzony czas i cudowną atmosferę.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIddbe067e20e

 

 

Listopadowe i grudniowe zajęcia muzyczne to przede wszystkim świetna zabawa dla wszystkich przedszkolaków. Dzieci doskonaliły umiejętność reagowania na pauzę w muzyce, rytmizowały swoje imiona witając się z Krasnoludkiem oraz tańczyły do piosenki „Krasnoludek”. Poprzez naukę piosenki „Jestem muzykantem” przedszkolaki poznały niektóre instrumenty, rozpoznawały je na ilustracjach oraz na nagraniach. Ponadto instrumentalizowały nowo poznaną piosenkę. Podczas zajęć dzieciaki brały udział w ćwiczeniach rytmizujących do utworu „Clap clap sound” – w zależności od charakteru muzyki wytupywały rytm na woreczkach gimnastycznych lub je podrzucały. Na przedświątecznych zajęciach muzycznych przedszkolaki poznały piosenkę „To Mikołaj”, którą ilustrowały ruchem oraz tańczyły wesoły układ taneczny do piosenki „All I want for Christams is you”.

 

 

 
View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId54c311826a
 

 

Jestem muzykantem”

 

Jestem muzykantem konszabelantem.

 

My muzykanci konszabelanci.

 

Ja umiem grać, my umiemy grać.

 

A na czym? Na pianinie.

 

A pianino ino ino, a pianino ino ino.

 

A pianino ino ino, a pianino bęc.

 

 

 

Jestem muzykantem konszabelantem.

 

My muzykanci konszabelanci.

 

Ja umiem grać, my umiemy grać.

 

A na czym? Na flecie.

 

A na flecie fiju fiju, a na flecie fiju fiju.

 

A na flecie fiju fiju, fiju fiju fiu.

 

 

 

Jestem muzykantem konszabelantem.

 

My muzykanci konszabelanci.

 

Ja umiem grać, my umiemy grać.

 

A na czym? Na skrzypcach.

 

A na skrzypcach dylu dylu, a na skrzypcach dylu dylu.

 

A na skrzypcach dylu, dylu, dylu, dylu, dyl.

 

 

 

Jestem muzykantem konszabelantem.

 

My muzykanci konszabelanci.

 

Ja umiem grać, my umiemy grać.

 

A na czym? Na trąbce.

 

A na trąbce trutututu, a na trąbce trutututu.

 

A na trąbce trutututu, trututututu.

 

 

 

To Mikołaj”

 

1. Kto zagląda w okno,

 

kto latarką świeci,

 

kto patrzy przez szybkę,

 

szuka grzecznych dzieci.

 

 

 

ref. To Mikołaj, to Mikołaj,

 

to Mikołaj Święty.

 

To Mikołaj, to Mikołaj

 

niesie nam prezenty.

 

 

 

2. Kto swymi saniami,

 

aż z bieguna leci,

 

kto puka do domu,

 

szuka grzecznych dzieci.

 

 

 

ref. To Mikołaj, to Mikołaj,

 

to Mikołaj Święty.

 

 

Grudzień w przedszkolu rozpoczęliśmy spotkaniem z górnikami, podczas którego panowie górnicy opowiedzieli, jak wygląda ich praca. W tym dniu Tygryski wykonały czapkę górnika z charakterystycznym pióropuszem.

 

Grudniowe zajęcia dotyczyły przede wszystkim tematyki świątecznej. Rozpoczęliśmy od rozmów o naszych domach, o świątecznych porządkach i potrzebnych do ich wykonania sprzętach. Tygrysy wykonały piękne domy w zimowej scenerii kolorując je, wyklejając watą i plasteliną oraz metodą wydzieranki i wyklejanki – kolorowe żelazka i czajniki. Samodzielnie wykonaliśmy także ozdoby choinkowe i ubraliśmy naszą grupową choinkę. W grudniu nasze przedszkole odwiedził oczywiście Święty Mikołaj, który wręczył dzieciom wspaniałe prezenty. W tym dniu przedszkolaki wykonały również swoje małe Mikołaje z talerzyków papierowych.

 

W kolejnych dnia grudnia Tygrysy poznawały zwyczaje związane z Bożym Narodzeniem. Ozdabiały choinki wycięte z pianki kreatywnej w śniegowej scenerii wykonanej z ryżu preparowanego, wykonały szopkę z patyczków po lodach, kolorując postacie, następnie wklejając je do utworzonej z patyczków szopki, przyklejały również sianko oraz ozdobioną brokatem gwiazdę betlejemską. Tygrysy upiekły także pyszne pierniczki świąteczne i pięknie je udekorowały. Przedszkolaki wykonały również kartki świąteczne oraz gwiazdki z masy porcelanowej, które wręczyliśmy rodzicom podczas warsztatów świątecznych. Tygrysy śpiewały kolędy i pastorałki, opowiadały o tym, jak spędzają święta, dzieliły się opłatkiem, poznały także zasady estetycznego nakrywania do stołu. W ostatnich dniach przed świątecznym odpoczynkiem Tygryski namalowały pastą do zębów zimowe krajobrazy oraz wykonały wesołe reniferki z szablonu własnej dłoni.

 

 

 
View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdcaab77fc95
 

 

Piosenki:

 

Mikołaj”

 

1. Pada śnieżek, pada, mkną po niebie sanie, a między chmurkami czerwone ubranie. Kto to taki? Kto to taki? Pyta Bartek, Ola. To Mikołaj z prezentami pędzi do przedszkola.

 

2. Miał Mikołaj kiedyś złote rózgi cztery, zjadły je, niestety, głodne renifery. Gdzie są rózgi? Gdzie są rózgi? – dziwi się Mikołaj. A to głodne renifery zjadły rózgi wczoraj.

 

3. Cieszą się dzieciaki, a Mikołaj Święty, śmiejąc się wesoło, rozdaje prezenty. Dziękujemy! Dziękujemy! – mówi mała Jola. Zapraszamy Mikołaju częściej do przedszkola. Bis

 

 

 

Gwiazdy tańczyły”

 

1. Gwiazdy tańczyły

 

w noc, gdy przyszedł Pan.

 

Ziemia śpiewała

 

w takt niebiańskich gam.

 

W ciągu dwóch pierwszych tygodni grudnia rozmawialiśmy o zbliżającej się wielkimi krokami zimie.
 Z zaciekawieniem obserwowaliśmy zmieniającą się aurę za oknem, niecierpliwie oczekiwaliśmy pierwszych opadów śniegu, a gdy biały puch w końcu przysypał Łodygowice mogliśmy w trakcie spaceru dotknąć go, lepić kulki. Wykonaliśmy prace plastyczne przedstawiające kule śniegowe z bałwankami, a także kolorowe rękawiczki. Nauczyliśmy się wierszyka i piosenki o zimie, a także wierszyka, który codziennie nam przypomina jak powinniśmy się ubierać w mroźne, zimowe dni.
W naszym przedszkolu nie zabrakło gości: 4 grudnia odwiedzili nas górnicy, którzy opowiadali o ciężkiej pracy w kopalniach, a 6 grudnia przyszedł do nas św. Mikołaj z workiem pełnym prezentów.
Kolejne dwa tygodnie były w całości poświęcone tematyce Świąt Bożego Narodzenia. Rozmawialiśmy o świątecznych tradycjach, piekliśmy i dekorowaliśmy pierniczki a także ubieraliśmy choinkę. Kolorowe choinki z patyczków czy bałwanki to tylko niektóre z ozdób, które zostały wykonane przez małych przedszkolaków. 20 grudnia wspólnie z rodzicami uczestniczyliśmy w warsztatach świątecznych: ozdabialiśmy choinki wykonane z włóczki i stroiki z szyszek.
 
Wierszyki
Przyszła zima biała,
śniegu nasypała.
Przysypała drzewa,
przysypała krzaki,
cieszą się przedszkolaki!!
 
Czapka, szalik, rękawiczki,
kombinezon, buty dwa.
Tak należy się ubierać
kiedy wokół zima zła!
 
Piosenka „Zima, zima, zima”
Zima, zima, zima, pada, pada śnieg
Jadę, jadę w świat sankami
Sanki dzwonią dzwoneczkami
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Jaka pyszna sanna - parska raźno koń
Śnieg rozbija kopytami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

Zasypane pola - w śniegu cały świat 
Biała droga hen przed nami
Sanki dzwonią dzwoneczkami 
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń
Dzyń, dzyń, dzyń

 

 

 

 

Końcem listopada w naszym przedszkolu odbyła się zabawa andrzejkowa. Pierwszy tydzień grudnia to tematyka poświęcona zjawiskom i zmianom charakterystycznym dla okresu zimowego. Dzieci podczas spaceru mogły badać i doświadczać polisensorycznie śnieg i lód.

 

Przeprowadziliśmy również eksperyment badając śnieg pod lupą- dostrzegając zanieczyszczenie w roztopionym śniegu. Dzieci wskazywały elementy zimowej garderoby po wysłuchaniu wiersza

 

,, Wiem, jak się ubrać", rozmawialiśmy o konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych na zewnątrz. Po zajęciach teoretycznych dzieci wykonały pracę plastyczną, ubierały w ciepłe ubrania dziewczynkę i chłopca. Przygotowując się na przyjście Mikołaja przedszkolaki pięknie przyozdobiły choinkę wieszając na niej własnoręcznie przygotowane ozdoby. Stworzyliśmy również portret Mikołaja.

 

 

W drugim i trzecim tygodniu grudnia rozmawialiśmy na temat porządkowania sali jak i domów zarówno w okresie przedświątecznym jak i na co dzień. Poznawaliśmy urządzenia elektryczne, które służyły do czyszczenia- odkurzacz. Przedszkolaki wykonały różne rodzaje choinek ozdabiając je bibułą, plasteliną. Pszczółki miały za zadanie ułożyć w odpowiedniej kolejności historyjkę obrazkową przedstawiającą wydarzenia przy świątecznym stole. Rozmawialiśmy o opowiadaniu ,, Leśna wigilia " W. Widłaka , dzieci utrwaliły nazwy symboli i tradycji bożonarodzeniowych: choinka, stół wigilijny, kolęda, wigilia. Dzieci poznały składniki i akcesoria potrzebne do przygotowania pierniczków i powstały przepyszne ciasteczka . Na następny dzień można było je ozdobić. Rozmawialiśmy o marzeniach , prezentach,, Pszczółek" – pogawędka miała służyć doskonaleniu wyrażania swoich oczekiwań, marzeń. Na podsumowanie tematyki świątecznej ,, Pszczółki" uczestniczyły w ,, Swiątecznych zagadkach". Na tablicy były przypięte obrazki o tematyce świątecznej- choinka, Mikołaj, bombki, prezenty. Przedszkolaki omawiały każdy obrazek co się na nim znajduje, nazywając kolory i cechy charakterystyczne przedmiotów.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdb38ba088c9

 

MIKOŁAJ

 Dobry, święty Mikołaju

 Wszystkie dzieci Cię kochają.

 Usiądź sobie między nami.

 Obdarz ,, Pszczółki" prezentami.

 

 PRZYBIEŻELI DO BETLEJEM PASTERZE

  Przybieżeli do Betlejem pasterze,
Grając skocznie Dzieciąteczku na lirze.
Chwała na wysokości, chwała na wysokości,
A pokój na ziemi.

Oddawali swe ukłony w pokorze
Tobie z serca ochotnego, o Boże!
Chwała na wysokości...

Anioł Pański sam ogłosił te dziwy,
Których oni nie słyszeli, jak żywi.
Chwała na wysokości...

 

 

 

 

 

 

 

 

W pierwszym tygodniu listopada Tygrysy poznały świat sztuki. Wypowiadały się na temat oglądanych jesiennych pejzaży oraz słuchały utworów fortepianowych, a następnie same stworzyły grupową galerię malując farbami jesienne pejzaże przy dźwiękach utworu „Jesień” i umieszczając je w ozdobionej przez nie ramce. W listopadzie obchodziliśmy także Dzień Marchewki, na który zaprosiliśmy grupę Pszczółki. Wspólnie bawiliśmy się, tworzyliśmy kompozycje z marchewek oraz utrwalaliśmy wiedzę o wartościach odżywczych marchewki. W listopadzie poznaliśmy także żywioł ognia. Wspólnie poznawaliśmy jego właściwości, eksperymentowaliśmy. W ramach tej tematyki stworzyliśmy własne ogniska układając wycięte z papieru drewna i malując ogień palcami, a także wykonaliśmy wozy strażackie.

 

10 listopada grupa Tygrysów przygotowała dla młodszych kolegów i koleżanek występ z okazji Dnia Niepodległości. Przedszkolaki pięknie odśpiewały hymn i patriotyczne piosenki oraz wyrecytowały wiersze o Polsce. Tygrysy przygotowały także dla młodszych grup upominek – małe flagi Polski.

 

W kolejnym miesiącu rozmawialiśmy o przyjaźni, jej wartości oraz o tym, jak być dobrym przyjacielem. Wykonaliśmy „parasol przyjaźni” pod którym schowaliśmy cechy dobrego przyjaciela, a także zrobiliśmy kolorowe serca dla przyjaciela. Mówiliśmy także o zaufaniu i przypominając o tym, że nie każdemu należy ufać obejrzeliśmy teatrzyk sylwet pt. „Czerwony Kapturek”.

 

W tym miesiącu poznaliśmy także zawód krawcowej – nawlekaliśmy igłę, przeliczaliśmy guzki, a także układaliśmy z nich ciekawe kompozycje oraz zawód lekarza – dostrzegaliśmy różnice pomiędzy zdrowiem i chorobą wykonując kolaż o tej tematyce.

 

25 listopada obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia, kiedy to Tygrysy przyniosły do przedszkola swoje pluszaki. Zabawom z misiami nie było końca, a na podsumowaniem tego święta stworzyliśmy z papierowych talerzyków wesołe misie.

 

W ostatnim tygodniu listopada rozmawialiśmy o przygotowaniach do zimy, a zamykając miesiąc listopad świętowaliśmy Andrzejki. Dzieci mogły poznać swoją przyszłość poprzez lanie wosku, losowanie zawodu, który będę wykonywać czy przekuwając serca szpilką, by dowiedzieć się jak imię będzie nosił ukochany lub ukochana. Nie zabrakło też tańców i wspólnych zabaw.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId8bd82eb968

 

 

Podczas październikowych dodatkowych zajęć muzycznych dzieci aktywnie muzykowały. Na pierwszych zajęciach przenieśliśmy się do Krainy Gumoludków i Robotów, gdzie dzieci mogły poznać różne formy taneczne. Tańczyły jak Gumoludki – rozluźniając swoje ciało oraz jak Roboty – usztywniając i napinając mięśnie, miały także okazję poćwiczyć reagowanie na zmianę tempa i zastyganie w bezruchu. Następnie poznały dwa wesołe układy taneczne: Chocolate choco choco” oraz „Sałatka owocowa” do piosenki „Tche tche rere”.

 Podczas kolejnych zajęć przedszkolaki odgadywały muzyczne zagadki dotyczące dźwięków lasu. Dzieci miały także okazję poćwiczyć rytmizowanie przy zabawie rytmicznej „Deszczyk” z użyciem szeleszczących worków. Bawiliśmy się także w rytmiczną zabawę z użyciem woreczków gimnastycznych oraz „Cisza-sztorm” również z użyciem szeleszczących worków, gdzie dzieci miały okazję utrwalić schemat własnego ciała oraz motorykę dużą.

Kolejne zajęcia również związane były z tematyką deszczową. Dzieci poznały piosenkę „Pada, pada, deszczyk pada”. Rytmizowały tę piosenkę uderzając paluszkami o kartki papieru, naśladując deszcz. Następnie stworzyliśmy przedszkolną orkiestrę i zagraliśmy tę piosenkę na instrumentach – tamburynach, bębenkach, grzechotkach itp. Przedszkolaki także improwizowały ruchem utwór A. Vivaldiego „Jesień” tańcząc ze wstążkami. Podczas tych zajęć dzieci miały także okazję się wyciszyć słuchając opowieści relaksacyjnej. Natomiast w czasie ćwiczeń oddechowych dzieci dmuchały na zawieszone na sznureczku krople deszczu. Wszystkie przedszkolaki chętnie przenosiły się w zaczarowany świat muzyki!

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId6908f3f88b

 Poprzez sztukę dziecko opowiada jak pojmuje i odbiera otoczenie. Jego dzieło jest dokumentem burzliwego rozwoju, obrazem życia uczuciowego. Począwszy od przedszkola należy zdawać sobie sprawę, z tego, co może dać dziecku kontakt ze sztuką. Jakie wartości zostaną przekazane podczas spostrzegania, przeżywania, przyswajania i tworzenia.

 Sztuka jest środkiem wychowania, ponieważ kształtuje postawy człowieka, ale jest również środkiem nauczania, gdyż wzbogaca zasób wiedzy i mechanizmy poznawcze.

 Tworząc, dziecko doznaje różnych wrażeń wywołanych samym tematem, barwami, różnorodnością materiału, kształtów i form. Pozytywne przeżycia dopingują do działania, uaktywniają wszystkie funkcje twórcze, wzbogacają jego doświadczenia plastyczne, zachęcają do twórczych poszukiwań, niekonwencjonalnych rozwiązań. Dzieci mają możliwość poznania wielkich dzieł sztuki w różnych dziedzinach, a tworząc dzieła samodzielnie, odczuwają namiastkę sztuki w sobie, czują się kimś bardzo ważnym. Uczą się wiary we własne siły, wyrozumiałości dla innych, współpracy. Zajęcia plastyczne są niezwykle wartościowym działaniem w zakresie poznania psychiki małego dziecka, jego emocji, ukrytych problemów czyli pełnią rolę terapeutyczną.

 U wszystkich dzieci zajęcia plastyczne rozwijają wyobraźnię, pobudzają fantazję, zachęcają do poszukiwań własnych, oryginalnych rozwiązań.

 Tak, więc twórczość plastyczna dziecka jest formą wypowiadania się, czymś ważnym, istotnym zarówno dla procesów umysłowych, emocjonalnych, percepcyjnych i społecznych.

 
Tematyka zajęć z października:

 Jesienne drzewa

 Ludziki z kasztanów

Jesienny ptaszek

Jesienny las z liści

Frotaż z liści

Mieszkańcy lasu- plakat

Kamizelka- przewlekanie sznurka przez wycięte fragmenty kamizelki, przyklejanie guzików.

Lampion- przyklejanie kawałków bibuły na słoik. Po wyschnięciu ozdabianie gotowymi elementami.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdb92ddb2a63

 

Pierwsze tygodnie listopada były poświęcone naszym domom, naszej rodzinie. Wspólnie z dziećmi rozmawialiśmy o rodzinie- zastanawialiśmy się kto wchodzi w skład rodziny, opowiadaliśmy o swoich rodzinach, domach. Z okazji Święta Niepodległości głównym tematem zajęć był nasz wspólny „dom”-Polska, razem namalowaliśmy biało-czerwoną flagę Polski, a także wykonaliśmy kolorowe domki z kształtów geometrycznych.

Jesienna szaruga na podwórku udzieliła się również grupie Biedronek, więc jesienna pogoda była naszym kolejnym tematem zajęć. Obserwowaliśmy zjawiska atmosferyczne za oknem, zastanawialiśmy się jak powinniśmy się ubierać w chłodne, deszczowe dni. Dzieci wykonały jesienne prace: deszczowe chmury a także kolorowe parasole.

Po jesiennych pejzażach przyszła pora na dbanie o zdrowie. Biedronki nazywały podstawowe środki czystości, określały ich zastosowanie, stworzyły nawet własny kącik czyścioszka w naszej sali. Wykonaliśmy kolorowe kubeczki na szczoteczkę i pastę, które dzieci ozdobiły według własnego pomysłu. W ostatni piątek listopada obchodziliśmy w przedszkolu Dzień Pluszowego Misia, z tej okazji biedronki stworzyły swoje własne miśki.

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId98c2a97096

 

Wierszyk którego się uczyliśmy:

Deszczyk kapie: kap, kap, kap

O parapet stuka: stuk, stuk, stuk

O szyby dzwoni: dzyń, dzyń, dzyń

Wietrzyk wieje: fiu, fiu, fiu

Liście szumią: szu, szu, szu.

 

Piosenka- „Grozik”

Poszło dziewczę po ziele

po ziele, po ziele

Nazbierało niewiele

Niewiele hej.

Przyszedł do niej braciszek,

Połamał jej koszyczek

 

Oj ty, ty, oj ty, ty,

Za koszyczek zapłać mi } x2

 

 

 

W pierwszy tygodniu listopada dzieci kontynuowały tematykę na temat zwierząt zamieszkujących w parku i w lesie. Przedszkolaki na zajęciach oglądały ilustracje podczas których rozmawialiśmy o zjawiskach i zmianach w wyglądzie lasu. Wykonaliśmy liście z masy solnej, które potem dzieci pomalowały farbami. Pod koniec tygodnia dla grupy ,, Pszczółek" odbył się ,, mimiquiz" podsumowujący zebrane wiadomości na temat mieszkańców lasu. Zostaliśmy również zaproszeni do ,, Tygrysów" na ,, Dzień Marchewki".

 Drugi tydzień to przypomnienie zasad zachowania się w przedszkolu jak i na zewnątrz budynku. Dzieci wysłuchały opowiadania ,, Foremka", podczas którego ocenialiśmy postępowanie bohaterów. ,, Pszczółki" wykonały ,, Korale życzliwości"- symbol propagowania pozytywnych wzorców zachowań.

 W trzecim tygodniu dzieci zapoznały się z korzyściami, jakie daje ogień, zostały uświadomione o konieczności zachowania bezpieczeństwa w kontakcie z ogniem.

 Przedszkolaki wykonały świeczkę . Na następnych zajęciach rozmawialiśmy o wierszu ,, Idzie niebo"- E. Szelburg-Zarembiny. Po spotkaniu powstała praca ,,Dzień i noc"- naklejanie bibuły niebieskiej i granatowej na papier, odpowiednie przyklejanie słoneczka i nieba. Rozmawialiśmy również na temat bezpiecznego zachowania w czasie przebywania w pobliżu źródeł ognia( ognisko, świeca, zapałka). Na zajęciach zostały przypomniane numery służb uprzywilejowanych.

 Dzieci miały również możliwość wysłuchać wiersz ,, Cienie" D. Gellnerowej. Po rozmowie na temat wiersza, nastąpiła zabawa źródłami światła, tworząc cienie osób i przedmiotów.Obejrzeliśmy również ,, Calineczkę"- teatr cieni. Jako podsumowanie pracy ,, Pszczółki" pokolorowały postacie z bajki.

 Ostatni tydzień listopada to tematyka poświęcona pluszakom. Wprowadzeniem do tematu był wiersz ,, Przytulanka" J. Święcińskiej. Dzieci podczas tych zajęć mogły się wypowiedzieć na temat swojej przytulanki: jak wygląda, kiedy jej potrzebują, czy jest dla nich ważna, czy dbają o nią. Rozmowa ma na celu uświadomienie znaczenia ulubionej zabawki i wdrażania do szanowania jej przez długi czas. Dzieci pomalowały swoją ulubioną przytulankę farbami. ,,Pszczółki" wykonały również misie z origami, którymi udekorowaliśmy salę. 24. 11. obchodziliśmy w przedszkolu

 ,, Dzień Pluszowego Misia", z tej okazji dzieci mogły przynieść z domu pluszowego misia. Podczas tego święta rozmawialiśmy o różnicach między niedźwiadkiem a pluszowym misiem.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId07c32f56d7

 

Piosenki

 

 

Jestem zuch

 1. Jestem zuch, jestem zuch!

 Tu mam nogę, a tu brzuch.

 Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!

 I „Dzień dobry” mówię Wam!

 2. Jestem zuch, jestem zuch!

 Tu mam nosek, a tu brzuch.

 Klaszczę w ręce: ram, tam, tam!

 I „Dzień dobry mówię Wam!

 

 Misie szare obydwa

Ty i ja ,ty i ja, ty i ja,

 Misie szare, misie szare obydwa.

I kochają się te misie,

 przytulają swoje pysie.

 Misie szare, misie szare obydwa.} 3 razy

 

Witaj misiu

Witaj misiu, witaj misiu

Jak się masz? Jak się masz?

Wszyscy Cię witają, wszyscy Cię kochają

 Bądź wśród nas, bądź wśród nas.

 

Wiersz

 Wszyscy pięknie się witamy

 Do zabawy zapraszamy.

Do przodu krok,

Do tyłu krok,

Teraz obrót,

 Uścisk rąk.

 

 Chodzi lisek koło drogi

 Chodzi lisek koło drogi,

 Cichuteńko stawia nogi,

 Cichuteńko się zakrada,

 Nic nikomu nie powiada.

 Raz i dwa, sprzątam ja!

 Dwa i trzy, sprzątasz ty!

 

 

 

 

 

 

Początkiem października grupa Biedronek rozmawiała o owocach, nie tylko tych jesiennych. Zastanawialiśmy się co znajdziemy w sadzie: jakie owoce, jakie drzewa, zwierzątka. Nauczyliśmy się piosenki o gruszy, a także wykonaliśmy kilka prac plastycznych. Wykonaliśmy kolorowe, jesienne drzewa, pomarańcze i arbuzy a także  jeżyki.

W kolejnych tygodniach w naszej sali można było zobaczyć warzywa. Rozmawialiśmy o nich na każdych zajęciach: oglądaliśmy je, nazywaliśmy, przeliczaliśmy. Biedroneczki wykonały również swoje własne warzywa: kontur wyklejaliśmy plasteliną, dzięki czemu powstały pomidorki, buraczki, marchewki czy papryka.

Biedroneczki rozmawiały również o naszych domowych zwierzątkach. Dowiedzieliśmy się, które zwierzątka mieszkają w domu, czytaliśmy bajeczki o kotkach i pieskach a także śpiewaliśmy piosenki o zwierzątkach. Nauczyliśmy się rymowanki o kotkach a także wykonaliśmy kolorowe papugi.

 

Piosenka „Pięć paluszków”

Pięc paluszków rączka ma }x2

Jedna zrobi pa pa pa

Druga zrobi pa pa pa

Nóżka tupie tup tup tup} x2

Jeden skok i drugi skok

Teraz na dół hop hop hop

 

Rymowanka:

Aaa kotki dwa, eee bawią się, iii trzeci śpi.

 
View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdfa9354f4a7

 

W październiku Tygrysy pracowały bardzo intensywnie. Na początku miesiąca poznawały różne warzywa i owoce oraz ich wartości odżywcze. Przedszkolaki samodzielnie wykonały pyszną sałatkę owocową, rozpoznawały warzywa i owoce za pomocą różnych zmysłów, lepiły je również z masy solnej. W grupie Tygrysów rozmawialiśmy również o obecnej porze roku – jesieni i o jej darach. Tygrysy kalkowały więc liście, przeliczały kasztany, żołędzie i szyszki, wykonały również jeże wyklejone połówkami grochu oraz wspólne grupowe drzewo, którego liście utworzyły rączki naszych Tygrysów.

 Dzieci w tym miesiącu poznały także zasady bezpieczeństwa, dowiedziały się, gdzie mogą szukać pomocy w razie niebezpieczeństwa, poznały pracę policjanta, strażaka i ratownika medycznego, wykonały także znaki drogowe. Tygrysy ćwiczyły również przechodzenie przez ulicę oraz poznały zasady udzielania pierwszej pomocy. W październiku dzieci poznały też figury geometryczne (koło, kwadrat, prostokąt, trójkąt) – układały je z kasztanów, a nawet z własnych ciał. Wykonały także wesołego kotka z figur geometrycznych.

 18 października Grupa Tygrysów obchodziła Dzień Listonosza. W tym dniu dzieci poznały zawód listonosza, samodzielnie pokolorowały jego postać, umieściły w kopercie i nakleiły ozdobiony przez siebie znaczek, a następnie wszystkie wrzuciły swoje „listy” do czerwonej skrzynki pocztowej.

 W ostatnim tygodniu dzieci dowiedziały się, jak zwierzęta przygotowują się do zimy i które z nich zapadają w zimowy sen. W związku z tą tematyką Tygrysy wykonały sowy z rolek po papierze, a także wiewiórki wyklejone kaszą i z pięknym ogonem z piórek.

 

Piosenki:

 „Pani Jesień”

 Kto chodzi dziś po lesie?

 La, la, la, la, la, la.

 To piękna Pani Jesień:

 kapelusz z liści ma.

 Listeczków kolorowych,

 złocistych i brązowych,

 czerwonych koralików

 kapelusz ma bez liku.

 

Kto chodzi dziś po lesie?

 La, la, la, la, la, la.

 To piękna Pani Jesień:

 w koszyku dary ma.

 Żołędzi i kasztanów,

 jabłuszek pięć rumianych

 i grzybków- borowików

 w koszyku ma bez liku.

 Kto chodzi dziś po lesie?

 La, la, la, la, la, la.

To piękna Pani Jesień:

 piosenki dla nas ma.

Deszczowe, nastrojowe,

 wesołe, przebojowe.

 W jesiennym notesiku

 piosenek ma bez liku

 

 „Piosenka o zimowym śnie”

 1. Jeżyk zwinął się w kuleczkę,

smacznie sobie śpi.

 Przykrył się kołderką z liści,

 wiosna mu się śni.

La, la, li, li, śpij, jeżyku, śpij,

la, la, li, li, o wiosence śnij.

 2. Wiewióreczka w dziupli swojej

 smacznie sobie śpi.

Nazbierała garść orzechów,

 Wiosna jej się śni.

 La, la, li, li, śpij, wiewiórko, śpij,

 la, la, li, li, o wiosence śnij.

 3. Miś kudłaty w swej jaskini

 smacznie sobie śpi.

 Zjadł już miód i pochrapuje,

wiosna mu się śni.

La, la, li, li, śpij, misiaczku, śpij,

 la, la, li, li, o wiosence śnij.

 4. Śpią zwierzątka w swoich domach,

miłe mają sny.

 Śpią cichutko i spokojnie,

 zaśnij więc i ty.

 La, la, li, li, śpij, kochanie, śpij,

 la, la, li, li, o wiosence śnij.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId39f3d891d8

 

 

 

 

 

 

 

Początkiem października dzieci wykonały drzewa owocowe na które potem przyklejały jabłuszka.

Ten tydzień był bardzo pracowity i ciekawy ponieważ przedszkolaki miały okazję zrobić sok i pokroić własnoręcznie jabłka na chipsy. Oczywiście nie obyło się bez przedwczesnej degustacji ale któż mógłby się oprzeć takim pysznościom. Pszczółki wykonały również grzechotkę do której wrzucały ( ryż, kasztany, żołędzie, kamyki, kaszę gryczaną, groch). Grzechotka była wykorzystana do piosenki ,, Skarby ziemi”.

 W drugim tygodniu dzieci odbijały połówki owoców ( gruszka, jabłko, śliwka).

 Obchodziliśmy w naszym przedszkolu ,, Dzień Zielony” dzieci poznały zielone warzywa i owoce. Pszczółki w tym dniu były ubrane na zielono. Jako podsumowanie tematu dzieci wykonały wydzierankę – gruszka, jabłko- przyklejanie kuleczek zielonej bibuły.

 W trzecim tygodniu pszczółki miały za zadanie rozpoznać koło spośród innych kształtów. Podczas tych zajęć powstały myszki i ludziki z różnych figur geometrycznych.

Przedszkolaki poznały środki transportu naziemnego, potrafiły je pogrupować na obrazkach według przyjętego kryterium.

 Dzieci uczestniczyły w zajęciach gdzie miały za zadanie rozwiązywać zagadki słuchowe, rozpoznawać dźwięki wydawane przez różne pojazdy. Wysłuchały utworu D. Gellnerowej ,, Światła sygnalizatora”- poznały zasady ruchu drogowego, podczas spaceru ćwiczyły umiejętność właściwego zachowania się na pasach. Każde dziecko wykonało sygnalizację świetlną na podsumowanie. Pszczółki poznały przeznaczenie i rolę pojazdów uprzywilejowanych. Miały również możliwość przećwiczenia numerów na słuchawce i wybierania numeru alarmowego 112 ( jeden nos, jedne usta, dwoje oczu).

 Ostatni tydzień października to tematyka poświęcona jesieni. Pszczółki potrafią wymienić cztery pory roku, wybrać obrazek symbolizujący jesień, dostrzegają zmiany zachodzące jesienią w przyrodzie. Dzieci wykonały pracę plastyczną – liska z liści. Podczas następnych zajęć dzieci odróżniały dwa rodzaje drzew iglaste i liściaste. Wspólnie stworzyliśmy drzewa liściaste i iglaste. Przedszkolaki odbijały również liście na masie solnej, po wyschnięciu będą malowane przez dzieci.

 

Karuzela

 Chłopcy, dziewczęta, dalej spieszmy się!
Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.
Starsze już poszły, a młodsze jeszcze nie.
Hejże ha! Hejże ha! Śpieszcie się.
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie,
Hej, dalej, dalej do zabawy śpieszmy się!
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie,
Hej, dalej, dalej do zabawy śpieszmy się!
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie,
Hej, dalej, dalej do zabawy śpieszmy się!
Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie,
Hej, dalej, dalej do zabawy śpieszmy się!

 


Autobus

 (imitujemy ruchy opisane w tekście)
Koła autobusu kręcą się, kręcą się, kręcą się
koła autobusu kręcą sią
a autobus mknie

 

Wycieraczki robią szyku szyk, szyku szyk, szyku szyk
wycieraczki robią szyku szyk
a autobus mknie

 

Drzwi w autobusie otwierają się, zamykają się, otwierają się
Drzwi w autobusie otwierają się
a autobus mknie

 

A pieniążki dzwonią dzyn, dzyn, dzyn
dzyn dzyn dzyn, dzyn dzyn dzyn
a pieniążki dzwonią dzyn dzyn dzyn
a autobus mknie

 

pan kierowca trąbi trututu, trututu, trututu
pan kierowca trąbi trututu
a autobus mknie

 

a benzyna robi chlupie chlup, chlup, chlup
chlup chlup chlup, chlup chlup chlup
a benzyna robi chlupie chlup chlup chlup
a autobus mknie

 

 Ola i liście
Poszła Ola na spacerek
Na słoneczko, na wiaterek
A tu lecą jej na głowe
Liście złote i brązowe...(x2)

Myśli Ola - "Liści tyle
Zrobię bukiet z nich za chwilę
La, la, la, la, la, la, la, la, la
La, la, la, la, la, la, la, la, la

 

 Samochody

 Po ulicy, w obie strony

jadą szybko samochody,

głośno trąbią i skręcają,

 bo zielone światło mają.

Ref. Wolniej, proszę! Hola! Hola!

Właśnie idę do przedszkola!

 Roześmiane autobusy

 wszystkim robić chcą psikusy,

 burczą, warczą i mrugają,

 na wycieczkę zapraszają.

 Ref. Wolniej, proszę! Hola! Hola!

 Właśnie idę do przedszkola!

 

 Wiersz

 Rączki

 Rączki robią: klap, klap, klap
Nóżki robią: tup, tup, tup
Tutaj swoją główkę mam
A na brzuszku: bam, bam, bam
Buzia robi: am, am, am
Oczy patrzą tu i tam
Tutaj swoje uszy mam
I na nosie sobie gram.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId1bc51986d9

 

 

 

Grupa Biedronek

Wrzesień jest w przedszkolu miesiącem integracji z nowymi osobami i adaptacji do nowej sytuacji w życiu każdego przedszkolaka- również małych biedroneczek. Choć nasza grupa nie jest bardzo liczna, to jest bardzo żywiołowa i pełna energii. Każdego dnia staraliśmy się więc dużo śpiewać i tańczyć, poznawać wzajemnie, udało się nam również wykonać kilka prac plastycznych.

 Wszystkie biedronki odbiły na kartce swoje rączki, które wcześniej pomalowaliśmy farbami. Teraz już wiemy które dzieci są w naszej grupie i przy okazji przypomnieliśmy sobie nazwy kolorów.

W przedszkolu towarzyszy nam piosenka „Misie dwa”, która zawsze rozpoczyna nasz wspólny dzień. Postanowiliśmy więc wykonać miśki, które kolorowaliśmy pastelami na brązowo, a następnie wyklejaliśmy ich brzuszki i uszka kaszą gryczaną.

Pierwsze dni jesieni już za nami, wspólnie obserwujemy zmiany zachodzące w przyrodzie: kolorowe liście, piękną jarzębinę, żołędzie i kasztany. Duże czerwone koła naklejaliśmy na kartkę, dzięki czemu powstały korale z jarzębiny, natomiast maczając paluszki w farbie malowaliśmy kolorowe jesienne liście.

Piosenka września "Misie dwa"

Ty i ja, Ty i ja , Ty i ja,
misie szare, misie szare obydwa. 
I kochają się te misie,
Przytulaja swoje pysie

Misie szare, misie szare obydwa.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdead2c12fec

Grupa Tygrysków

 

Wrześniowe zajęcia w grupie Tygrysów upłynęły pod względem poznawania siebie, świata i swojej ojczyzny. W pierwszym tygodniu dzieci wraz z nauczycielką ustaliły zasady postępowania w grupie tworząc wspólnie Kodeks Przedszkolaka. Zapoznały się także ze swoimi salami i szafkami otrzymując znaczki rozpoznawcze. Dzieci zostały zapoznane z regułami zabaw, szczególnie zwracając uwagę na utrzymywanie porządku w sali. Tygrysy wykonały także pracę plastyczną „Moja zabawka” kolorując misia i naklejając mu elementy jego buzi. W kolejnym tygodniu dzieci utrwalały stosowanie magicznych słów „Proszę”, „Przepraszam”, „Dziękuję” oraz kulturalne zachowywanie się w czasie posiłków. Przypominając o stosowaniu sztućców przy jedzeniu wykonały pracę „Łyżka i widelec” techniką kolorowania i wydzieranki. Poznawały także części ciała oraz wykonały swoje autoportrety malując je farbami. Następnie dzieci zapoznały się z żywiołem „ziemia” i dowiedziały się, jak wygląda ziemia, na której mieszkamy. Wykonały również wydzieraną kulę ziemską oraz poznały różne skarby ziemi – kasztany, żołędzie, jarzębinę, rośliny czy zwierzęta. Dzieci zostały także zapoznane z różnymi rodzajami domów, na wsi i w mieście oraz domami zwierząt. Grupa Tygrysów we wrześniu poznała także symbole narodowe Polski oraz najważniejsze miejsca naszego kraju tworząc w grupach kolaże o Polsce.

 

Przy posiłku”

 Przy wspólnym stole podczas jedzenia

 składamy sobie najlepsze życzenia – smacznego!

 

Porządek”

 O zabawki zawsze dbamy,

 po zabawie je sprzątamy.

 Każdy przedszkolak o tym wie,

 po zabawie sprząta się!

 

Piosenka na powitanie - „Wszyscy są, witam Was”

 Wszyscy są, witam Was!

 Zaczynamy, już czas.

 Jestem ja, jesteś Ty,

raz, dwa, trzy!

 

Piosenka „Grzeczne słówka”

Dziękuję, przepraszam i proszę,

Trzy słówka za małe trzy grosze

I grzeczny królewicz i grzeczna królewna

 Znają te słówka na pewno.

Ref.

 Trzy słówka za małe trzy grosze:

  Dziękuję, przepraszam i proszę.

 II. To przecież niewiele kosztuje,

 Gdy powiesz, uprzejmie dziękuję.

 Korona ci z głowy nie spadnie na pewno.

 Nawet, gdy jesteś królewną.

 Ref.

 Trzy słówka...

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIda4a0f10ffa

 

Grupa PSZCZÓŁEK

Za nami pierwszy miesiąc pracy. Pierwsze dni września polegały na poznaniu kolegów, koleżanek i pań pracujących w przedszkolu. Przedszkolaki  na początkiem września razem z wychowawcą stworzyły Kodeks Przedszkolaka czyli zasady obowiązujące w przedszkolu. Ustaliliśmy, że nasza grupa 3-latków będzie się nazywać ,, Pszczółki". Dzieci samodzielnie wykonały ule z folii bąbelkowej i pomalowały je na żółto, następnie pomalowały swoje pszczółki i przykleiły je w ulu. Pszczółki na zajęciach poznały pojęcie ,, Para", zapoznały się z monografią liczby 2. Dzieci wybrały spośród ubrań te, które nosi się w parze. Określały również które części ciała są po dwie ( ręce, dłonie, stopy, kolana, łokcie, ramiona, uszy, oczy itp.). Na zakończenie powstał plakat podsumowujący zebrane informacje. Pszczółki poznały również różne środowiska przyrodnicze ( woda, góry, las). Każde z dzieci na zajęciach wykonało własną rybkę, którą umieściliśmy w sali. Przedszkolaki miały możliwość zabawić się w małego badacza ziemi, dzięki czemu mogły poznać sposób wykorzystania piasku, kamienia, gliny. Stworzyliśmy wspólnie makietę wykorzystując wszystkie materiały z zajęć. Rozmawialiśmy również o mieszkaniach zwierząt i ludzi.

 

Czarowanie ciszy

Zapraszamy króla ciszy,

niech nas teraz nikt nie słyszy.

 

 Piosenka na powitanie

 Dzień dobry, dzieci- słonko dla was świeci!

 Ptaszek cicho śpiewa, kołyszą się drzewa.

 Chmurka na niebie macha dziś do ciebie.

 Wiatr leniwie wieje, motylek się śmieje.

 

Skarby Ziemi

 1.Posłuchajcie, czy słyszycie?

 To kasztany- ram, pam, pam!

 Zapraszają do zabawy,

 na dzień dobry grają wam.

 Ref. Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!

 Na dzień dobry grają wam.

 2. Posłuchajcie, czy słyszycie?

 To orzechy- ram, pam, pam!

 Zapraszają do zabawy,

 na dzień dobry grają wam.

 Ref. Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!

 Na dzień dobry grają wam.

 3. Posłuchajcie, czy słyszycie?

 To kasztany- ram, pam, pam!

 Zapraszają do zabawy,

 na dzień dobry grają wam.

Ref. Ram, pam, pam! Ram, pam, pam!

 Na dzień dobry grają wam.

 

 Wierszyk o misiu

 Oto miś, mały miś.

 Do przedszkola przyszedł dziś.

Tutaj misia głowa, a tu rączki dwie.

Jedna noga, druga noga.

 Każdy o tym wie.

 

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeIdcb0dd6a4c8

 

 

Witam serdecznie.

Z ogromną radością chcieliśmy zaprosić wszystkie dzieci 3 letnie, które od września będą uczęszczały do naszego przedszkola, na DNI OTWARTE, które odbywać się będą 31 sierpnia i 1 września (w czwartek i piątek) od godziny 10.00 -12.00. Prosimy o zabranie kapci na zmianę. Z dzieckiem przychodzi rodzic lub opiekun i wraz z nim uczestniczy w zajęciach. Mają one charakter poglądowy i informacyjny.

Rodziców dzieci trzyletnich zapraszamy na zebranie, które odbędzie się 30 sierpnia (środa) o godz. 17.00

Zebranie z rodzicami dzieci 4 i 5 letnich odbędzie się 6 września (środa) o godz. 17.00

Dzieci 4 i 5 letnie, które od września dopiero rozpoczynają przygodę z naszym przedszkolem zapraszamy na DNI OTWARTE w tym samym terminie co dzieci 3 - letnie tj. 31 sierpnia i 1 września od godz. 10.00 - 12.00

 

 

W wakacje nasze przedszkole przeszło "mały remoncik". Odnowione zostały dwie sale, na których zamontowane zostały nowe podłogi, pomalowaliśmy ściany, zakupiliśmy nowe meble. Oprócz tego przedszkole się rozrosło, zyskaliśmy kolejną salę, dzięki czemu zajmujemy już cały dół starej części szkoły. Więcej miejsca, więcej przestrzeni, więcej sal. Wszystko gotowe. Czekamy na naszych milusińskich. Do zobaczenia na DNIACH OTWARTYCH.

 

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId75b7694994

Pierwszego czerwca w Dzień Dziecka Eco Team odwiedziło nasze przedszkolaki. Panie przyprowadziły nietypowego gościa, który złożył dzieciom życzenia i rozdał słodki poczęstunek. Dzieci z niespodzianki były bardzo zadowolone i same też postanowiły obdarować przybysza. Zaprezentowały swoje talenty i umiejętności.

Dziękujemy spółce za przybycie i za miłą atmosferę. Do zobaczenia za rok.

View the embedded image gallery online at:
http://przedszkole-elf.pl/blog#sigFreeId167d1a9e37